2018年8月16日 星期四

教育的跨代貧窮

一向以來, 教育都係一個令人可以向上走的一種途徑, 小子80年代出世, 個時都係求求其其, 無特別話考D咩8級音樂, 吹蕭撚笛都可以入到一間傳統名校 (心唔心儀我唔知道)

一路走來, 雖然HKCEE 同HKALE都係考得麻麻, 又好彩最後無事咁碌到入大學, 係一窮二白的小子生涯入面, 呢個所謂沙紙, 著實係幫到小子向上流, 搵到幾個錢同埋可以照顧到屋企人

但係自從70-80後當左父母, 社會發展後大家的資源都愈來愈豐富, 遊戲規則好似已然俏俏改變

從前有錢的同學仔係中6先出去讀LSE, UCL, UNSW 等等, 呢家一開始已玩到PLAYGROUP 起都要8000-10000, 無錢的人已經俾人分左GRADING.

更赤裸地講, 到小學至中學時, 好多直接揀IB 而唔會讀DSE

無他, DSE 好似HKALE 咁, 考得好係非常之難, 相比起IB, 同外國班友仔鬥好似易左 (即係以前我地考GCSE AL), 同埋呢家神科收生都係傾向收IB 愈來愈多

彷彿呢股跨代貧窮已經伸延到學習方面

而有錢能夠讀好野個班, 一係假中產香港人, 一係真有錢大陸人.....大陸人無所謂啦, 上海玩得仲癲過香港, 小子有大學同學在上海, 佢話直頭D家長癲到個BABY KINGDOM FORUM話咩野係好, 都要買Q哂佢番來, 真係錢多人傻, 又或者愛子心切....

同理, 來到香港的新香港人更加唔會手軟, 係精英中的精英, 搵錢能力/資產有番咁上下, 真係一班假中產無得鬥的.

而燒乾假中產的銀包的後果, 就係老來呢班友仔都係會變番做窮老人, 直接地抺殺一代香港"土著"的家庭儲蓄 (因為, 出到來同呢家一樣, 多數係大陸人天下, 新畢業的15000/月, 對比起老豆老母投入的, 其實都係差唔多)

到老來佢地有仔女, 又係無錢供養父母....咁後果真係可以VISUALIZE到的

「神科」收非聯招生趨升 學界籲調低DSE生門檻

【星島日報報道】大學以非聯招途徑,取錄國際預科文憑(IB)等海外資歷本地生比例按年上升,觸發教育界對大學收生機制的大辯論。有中學校長直指,隨着中學文憑試(DSE)考生人數持續下跌,學科更傾向以非聯招擇優取錄,要求適度調低DSE生入讀門檻,或設定聯招取錄比例。曾任港大副校長的學者程介明認為大學擇優取錄,坊間質疑影響社會向上流動是過度解讀。

根據教育局的資料顯示,八大在一七學年經非聯招取錄本地生人數逾二千六百人,持普通教育高級證書文憑(GCE AL)及IB的人數比例約三成,共七百九十一人(表一)。收生最多的港大取錄逾三百人,中文大學及科技大學分別逾二百四十及一百二十人。

香港大學、中文大學及科技大學在取錄GCE AL和IB本地生的學科,多屬文憑試收生成績高的「神科」(表二),如中大內外全科醫學,包括環球醫學領袖培訓專修組別在內的二百三十五個學額中,取錄六十七人,佔整體學額兩成八。科大工商管理學(環球商業管理)亦有兩成人是持GCE AL及IB的本地生。至於比例最高的科目則是中大環球商業學,GCE AL和IB本地生佔了一半學額。

文憑試考生人數持續下跌,尖子人數相應下跌,今年在五科考獲5*級的考生僅約六百人,是歷屆最低(表三),而大學在學額及收生門檻不變下,持海外學歷的尖子便取而代之,成為個別學科的主要生源。據悉多個中學校長群組近日激烈討論,不少意見要求調整大學收生機制。
香港中學校長會副主席鄧振強指,大學透過非聯招取錄IB等海外資歷的本地生有增無減,對聯招的文憑試考生不公,「某些科目明顯地出現傾斜,聯招取錄比例不合理地低」。他認為大學可適度放寬入學門檻,不應把成績視為唯一指標,「讀醫科為何非全部科目5**不可?實際上把門檻訂在可接受範圍內,同時考慮他們非學術表現,未必要滿分才能讀」。

津貼中學校長會主席潘淑嫻亦認同,大學應研究合理的聯招取錄比例,「大學擇優取錄之餘,亦應有促進向上流動的社會責任」。她稱現時雖可透過校長推薦計畫,推甄非學術成就的考生,但名額相當少,大學收生仍以成績為唯一指標。前財政司司長梁錦松牽頭的智庫「教育2.1」,去年初曾發表報告,批評大學收生機制「純粹考慮考試成績」,建議一籃子考慮考生的學術成績、非學科表現、成長經歷、學校推薦及面試表現。

不過,擔任「教育2.1」首席研究員的前港大副校長程介明,不贊成放寬入學門檻,或設立特定的聯招取錄比例,「如果非聯招的同學達到要求,為何大學不可以取錄多些?」他認為大學取錄更多非聯招,持海外資歷的本地畢業生,未必與文憑試尖子人數減少有關,而是院校擇優而取的結果,而院校主要考慮考生能力,而非他們所持資歷是本地抑或海外。
對於坊間質疑大學取錄GCE AL和IB本地生,是影響社會向上流動,程介明認為是過度解讀,「我看不到有這關係或負面影響,不應該扯得太遠」。

 

10 則留言:

  1. 基本就唔想收你班DSE,講明就.....

    回覆刪除
  2. so true, 以前通常都係中學先開始明顯, 而家playgroup己經開始分stream

    回覆刪除
  3. 如果Baby Kingdom咁大商業影響力,搵個好CEO好快可以上市...

    回覆刪除
    回覆
    1. 暫時唔會,btw BK 已經俾收購了
      個舊老闆在下認識,新老闆就全世界都識的...

      刪除
  4. 幫阿仔報playgroup 時, 完全感受到以上
    大佬, 由1歲開始5000/mth 讀書, 中小學直資都要6000-8000/mth, 唔好講私立/國際學校

    寒門出貴子,英雄莫問出處,以前我最鐘意既2句說話,今日變到好無奈

    回覆刪除
    回覆
    1. 今天全不通用
      寒門出窮小子, 英雄莫問出處, 因為出處係貴族門第
      唔駛問, 即係莫問

      刪除
  5. Sad but true,而且符合香港大換血的目標。

    回覆刪除
  6. 心酸...
    現在的教育制度剝削窮人上流的機會、打劫中產的財富、造就特權階級,仲要令小朋友無埋個童年,要提早參與殘酷的成年人競賽。
    在這個年代,想讓孩子留白同有個愉快的童年的父母,恐怕會連累孩子,成為制度裡的輸家。

    回覆刪除
    回覆
    1. 三兄, 你大灣區的薄磚會好快加厚, 好快變做大地主佬...
      應該唔駛太擔心小朋友成為輸家
      今次有大灣區樓真係要多謝香港政府

      刪除
  7. 上海人都睇baby kingdom?

    回覆刪除