2018年2月8日 星期四

小子的成長 - WHY 與 WHAT

睇完R兄篇"給十年後的我", 小子都回顧左我呢10年間的轉變, 而其中最大的轉變一定係問自己問題同埋解決問題的出發點

回顧一講, 其實由15-25 歲, 小子都係在ON99 地過, 在一間傳統名校中考中間 (中上?), 有功課就做, 有習就補, 有女就溝 (當年玩ICQ), 一切一切係小子老豆老母叫我做咩我就做咩, 其實都係同無線新聞一L樣, 事事旦旦,每日都係過住D "WHAT TO DO TOMORROW"的生活

亦都因為係名校出身, 對於自己呢一個MENTALITY無咩質疑, 反正大家都係知道自己係所謂TOP OF THE CREAM (及後小子認為入名校係一大DISADVANTAGE同埋呢個想法係大錯特錯, 天外有天, 人外有人, 滿招損謙受益乃至理明言), 無咩需要改變, 是以到中5 都無咩讀書下又ON99升中6

當然AL 又係炒左 (炒的定義係好個人), 入左科大BBA, 又係唔知自己做咩下為做而做, 都係WHAT TO DO MENTALITY, 日日飲酒打發時間, 補下習搵下外快, 人做我又做咁L樣, 一直都無咩大風浪

直到25歲左右, 發生左D事, 令到小子要於2個星期內搬走並買/租樓
呢個衝擊其實係對小子好大, 所謂千金難買少年窮, 呢個係千真萬確, 25年來都係ON99的我, 怎樣可以DECIDE 2個星期內ALL IN 一間200幾萬的樓同埋解決往後N年的居住問題? 25年來都係有人為我遮風擋雨, 伸手便有飯食, 呢家點算好?
收埋自己諗諗諗, 點樣可以係手上無錢下搞呢樣野呢? (需知當時對買/租沒有什麼概念, 只想有個地方踎下)

及後問自己, 點解要買樓? 就係無啦啦俾人趕走左, 一定要有番自己一個家, 所以便賣當借下監粗上會. (當年係小子向銀行借30萬, 一半做95按, 另一半炒股, 空手入白刃下都死唔去買左樓1及樓2) 因為一定要搵地方搬, 所以都未來得及諗買樓有咩風險, 只有問" Why do you need to buy?" 而無問 "what to buy?" "when to buy?" 等等的losers questions

及至事業上係BIG 4做得一般般, 因為無啦啦開左竅, 成日問自己點解要番9 放3, 點解要做呢D VOUCHING 同埋幫佢做埋條數咁無謂? 點解xxxxxxx
其實每個點解的問案都在每個人的心中, follow your heart and work the best out of you

及後再問自己想做咩工, 點解想做呢份工? 點解想加人工? 點解人地要加俾你? (其實好多答案都已出左來, 只要誠實面對自己便OK, 而WHAT TO DO 同埋 HOW TO DO 都會自自然然出到來)

所以一路走來, 小子係會常用WHY, 問自己想要咩, 點解想要, 真誠面對自己便可以活出一個個人化的最佳答案

推而廣之, 投資都係一樣, 唔係買咩 (WHAT TO BUY), 而係點解你要買 (WHY YOU BUY)
咁樣可以FILTER 左好多無謂的噪音, 唔會日日問自己買咩買咩.

好似買樓咁, 點解買? 因為要住
點解買樓收租?
點解買/唔買股票?
點解買債唔買股? 點解買股唔買債?

各種投資物, 有咩優劣, 真誠面對便一目了然, 而投資路上亦不會輕易因為別人的COMMENT而令自己的方針改變, 當然每個人都有唔同取向, 亦沒有好壞, 不理黑貓白貓, 捉到魚便是好貓


3 則留言:

  1. 謝謝分享切身經驗, 小弟就係師兄口中一路平庸渡過的人, 中學混混, 大學混混, 出來見人考鐵飯碗, 入到去又繼續混.....

    希望有一日我可以搵到自己真係傾注熱情的人生

    回覆刪除
  2. 我同小子兄既經歷好相似, 一間傳統名校中考中間, 入左科大BBA, 之後再入左 big 4,
    只係我無小子兄咁早買樓, 宜家做緊 commercial ...

    其實老豆 2010 左右叫我買樓我無聽, 因為當時無錢同無需要, 我又唔想用佢錢,
    最後我喺2015上左車, 雖然係貴左好多但係我無用佢錢我好自豪
    (只係食唔到升浪既傻仔既自我安慰)

    回覆刪除
    回覆
    1. 是師弟吧!
      自我感覺良好都係好緊要, 起碼你會珍惜現在所擁有同埋獲得資產的過程
      父幹族俾首期個仔買完樓又如何? 沒有經歷同閱歷, 最尾守唔守得住還未可知

      刪除