2018年1月12日 星期五

老屎忽行業的沒落

會師中環:Big4的加薪壓力

 「十幾年前起薪點一萬蚊鬆啲,依家起薪都係得萬三四。」呢句說話係出自一個Big4合伙人。
到底十幾年前Big4實際人工有幾多,我後生,未經歷過。但以我所知,整個薪酬架構的確有一段長時間無甚增長,當年大家對加人工都毫無期望。根據前輩所說,呢個情況維持了「冇十年都有八年」,直到到早幾年前才開始有所改善,人工加幅追到通漲,大家亦漸漸對每年九月嘅薪酬調整「雙眼帶着期望」。
不過,為員工帶來期望係一件好危險嘅事,尤其係人工方面。正當往績預示好結果,反高潮就會出現,而Big4人工調整係過往兩年就出現了兩次反高潮:2016年畢馬威(KPMG)減薪及2017年羅兵咸永道(PwC)凍薪。
前年KPMG減薪尚算情有可原,畢竟有大客如匯豐離開,難免要開源節流,可惜員工用腳投票,東家唔打打西家,員工不停流失,嚇得公司第二年頂硬上將人工加至與市場同步,以免失血過多。誰知上年PwC又突然離奇凍薪,月薪由Big4最高變最低,龍頭公司亦保不住員工,結果重蹈KPMG覆轍,淪落到近幾個月要瘋狂請人填位。
這兩個故事均說明了一件事,就係十年如一日的薪酬已不合時宜,Big4員工已經預期每年加人工,多少是後話,但一定要有,否則員工便會紛紛跳船。相信前車可鑑,來年老闆們將感到不少加薪壓力。
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

由2010年港交所容許內地會計報告後,其實呢個行業都係俾北水北仔會計屍又搶多一份餅仔,係會計奴才文化及OT的畸形文化下,80後的年青小子(好似小子咁)都尚且有個"美好"的願景,話出來有幾多錢人工,咩師咩師有幾咁尊貴等等

呢家上個靚網都知道BIG 4呢幾年的薪酬係愈來愈差, 更甚者係老屎忽集中地, 一班似是而非的老屎忽 (泛指K記B GRADE 樓上, 3-5年經驗)的, 只識得開口問數同埋問點解的AIC (真係連SIRI都不如) ,其實出到去COMMERCIAL WORLD 入面, 玩政治又唔夠真。老屎忽玩, 玩數又唔夠紅褲子出身的ACCOUNT CLERK 做, 坐個FM, 或者更甚者係FC 坐唔坐得穏?

WELL, 或者, 可能係OK, 但係專業知識呢? CHAPTER 14, 14A 唔識, CO 又唔識, TAXATION 又要搵BIG 4 TAX TEAM ENDORSE, 真係值?

就算係"值"都好, 做到中小公司的FM 都係幾皮, 不比紥鐵或做藍領好得好多, 更加不比萬幾蚊做"低端工作"的好, 人地一間公屋已經完勝搵幾皮的偽中產, 所以衍生出BIG 4更加人材淍零的事實, 事實上係做朝9晚2仲要俾人呼呼喝喝的工, 收皮幾野係無人肯做, 一來90後/00後的家長唔會俾佢地個仔咁捱 (好多家長都有錢過班所謂"拍拿"多多聲), 二來係無前景的工作, 後生不如放手一摶做下KOL 或者其他唔同野, 打出一片天都好過死掘爛掘.

呢個行業, 無錯, 係有公司的都需要, 但係在FEES 愈來愈少的情況下, 捱唔起租但係又要捱的惡劣環境下, 將經營成本轉嫁俾員工係可以預期, 更由是者係遲D會見到核數工作再求其D (小子做大四個時都覺得好求其, 個AIC 可以唔問CLIENT 下寫份AUDIT MEMO俾PARTNER, 真係好野, 即係9作啦)
人材愈來愈少係一個事實, D野求其化都係一個可以預期的結果
引申出上市公司財報真係要金眼火眼睇實, 因為出事機率實在不容小覷
反正都係一個簽名, WHY SO SERIOUS?

3 則留言:

  1. Big 4做野真心幾慘 係有名氣但做到嘔 薪酬與工作不成正比

    回覆刪除
    回覆
    1. 名氣總不能當飯食
      何況一街都係(可能小子身在福中不知福)

      刪除
  2. 打工in general都係咁,而核數又係其中表表者之一啦。我嗰行都類似,付出同回報極不成正比,你做埋我嗰份啦。

    不過近年啲後生仔唔肯捱,整體expectation下降,情況略有改善。不過做又36唔做又36,付出幾多都係哂時間。

    回覆刪除