2018年4月18日 星期三

物業的防守: ML 與 30% 的黃金比率

相信買過物業的朋友都知, 大多數戶口都有MORTGAGE LINK 的呢個物體

呢個邪惡的物體係一個可以將你50% LOAN BALANCE 以你的LOAN RATE 計番息俾你的戶口
打個比喻, 你借500萬, MORTGAGE LINK A/C 係會有250萬額度俾你, 如果你存250萬入去, 佢係會俾番同供樓一樣利息 (2.15%) 俾你, 呢個EFFECTIVELY 即係PARTIAL PAYMENT, 但係又KEEP到流動性, ANYTIME都可以DRAW番舊錢出來買野 ("加按買物業")

亦係呢個戶口, 令到其實成個物業市場的RISK 係減低, 試想下, 借500萬, 30年2.15%, 供其實講緊係18K 左右, 250萬夠供138個月左右, 即係.....11.5年....

同埋好L多人已經加按左物業用D錢係度等個市跌, 小子的有樓人士當中, 幾近全部都有過200萬LIQUID CASH係戶口等跌 (當然有好多人仲係等緊), 大家都等, 你就最好唔好等, 因為大圍都係錯的.......

呢250萬, 再加上其實買樓的人的財政其實係比較強的一批, 佢地每個月儲儲儲, 唔係佢地想儲, 係15%DSD 阻住唔俾佢地買, 唯有呢家儲到一個位, 就來爆啦...

RE番R兄COMMENT, 好多買新樓都係呢班人買, 有個EXAMPLE 係個男仔一早買左樓, 同今年結左婚, 買間MALIBU 3房一齊住, 用老婆名 (那便無15% DSD), 之後個層細2房放租出去...... (成功1開2兼UPGRADE)

其實15% DSD 已係阻止人買多間, 你諗下, 呢家新盤係絕少有SUBSIDIZE 15% DSD, 即係話就算你加到按都好, 你都要俾15% DSD, 亦係令到好多人卻步唔買的原因, 以致令到好多人借多左錢泊係MORTGAGE LINK A/C

但好可惜, the flip side of the coin is 好多人會因為突如其來的錢, 攪到自己唔曉MANAGE, 例如亂炒股票, 例如亂買名牌等等....

小子的公司對住的IBANKER仲話佢加按左來買左架跑車,仲教我加按攞飛行里數....(其實飛行里數玩咭冚咭又攞CASH DOLLAR 又攞里數, 已經係EASY JOB, 要用按揭回贈的錢去買里數架咩? 我真係寫個"伏"字俾你)
我真係合埋半邊咀笑 (注: 佢04年買樓, 都仲得係一間, 我真係會死左佢算, 10幾萬月入去L左邊?)

講咁多廢話, 小子其實除左MORTGAGE LINK 用來儲錢之外, 我仲有個黃金比率, 就係30%, 我一向的樓結欠都係30%, 有咩事的話, 沽左其中一間都夠冚2間樓按, 當然你話如果個價跌又點? 即係咁講, 跌70%先負資產, 難度分實在太高; 又咁講, 呢家HOLD 住D樓, 找左MORTGAGE 都仲有錢袋, 呢個BUFFER, 亦係預左將來個市會下跌而設.
呢家其實因為買左間海怡3房, 比率上到44.8% 左右...如果計埋CASH & STOCKS 找數的話, 係40% 左右.

有咩問題沽左1間, 起碼冚到1.5間變FULL PAY, 那跌市便不足懼. 當然有好多人話, 喂, 小子你都ON9, 我夠知FULL PAY無敵啦, 又無父幹, 點搞? 又或者你話你早買啫, 03年買撚唔知咩?

只可以講, 心態決定境界; 小子第一間係08年買, 之後 都有買野/賣野, 並唔係03年BANKER 買極都係一間, 最後個間爬文都知其實係大碼貨, 唔係05年買物業坐係度等升的老屎忽.

同埋, 夢兄講得啱, 小子係長短棍, 贏左股票係會將佢放在樓的

呢家小子已係盡力炒股想問個MARKET 拎番個10%番來, 可惜暫時揩緊野
但係P.S. 同大家講聲SORRY, 6088 FIT 跌到2.9我真係始料不及, 相信要捱價了 
3839 出左盈喜, 大方向不變
如果有人買左, 我下次有機BLOG 聚請食飯補數啦...(如果未升番的話)
 

16 則留言:

  1. 師兄你個比例....一個字堅, 咁多間都仲可以KEEP 到40%, 敢問師兄主要是否靠股票市場賺首期? (60%?)

    回覆刪除
    回覆
    1. 同埋利申, 我炒股有用孖展, 係呢一次唯獨係無用
      早幾年OPTION無咁多人玩就個個月開SELL PUT SELL CALL 收權金
      呢家又無玩
      但係中心思想係一夠錢就買/減債

      刪除
  2. 小子也是高收入一族, 所以才有今日成就 :)
    好多人只睇人地倉有幾多, 就以為照炒投資就可以得到咁多財富 !
    其實富爸爸也讀過大學, 才有高收入能力, 才可以累積首期去投資 !
    所以想致富, 先要提升本身知識 !

    回覆刪除
    回覆
    1. LISA姐, 小子收入只係一般, 靠儲靠慳靠炒多
      如果我有醫生的收入,我估早5年已退休了

      刪除
  3. 3839點解可以咁殘個價

    回覆刪除
  4. 小子兄你好,
    有自住樓,有加按,有錢,但樓價已一塵絕騎,想買二房已難,三房更不消提
    居屋大單位,會否適合?

    回覆刪除
    回覆
    1. 小子兄為何絕不買居屋?

      小弟也冇買過,但自己都唔知點解咁抗拒。

      刪除
    2. 因為沒有足夠DISCOUNT

      從客路睇, 買賣租貸在旺市時係無問題, 但淡市求人租/賣, 折讓少不免
      如果買入價同私樓只有幾%分別,一定係私樓

      刪除
    3. 應該唔止幾%嘛?我見通常居屋平同類私人樓幾%,而面積會大15-20%。

      刪除
    4. 多謝小子兄回覆
      見得寶兩房都四百過外,不想沾手,所以考慮居屋
      任我混

      刪除

  5. 富榮花園三房
    自由市場價881.8萬元易手

    中原地產奧運站亮賢居組市務經理蘇俊賢表示,樓價升勢未停,二手成交價屢創新高,破頂熱潮甚至蔓延至居屋市場,大角咀居屋富榮花園新近錄得9座中層G室易手,建築面積694平方呎,實用面積592平方呎,三房間隔,業主開價約880萬元,其後反價1.8萬元,以自由市場價881.8萬元將單位易手,實用平均呎價14895元。(最近做9.2M+)

    柏景灣8座7E 449' 8.7M

    當然2房同3房分別, 但係俾我買, 都係買柏景灣

    回覆刪除
  6. 小子 6088 打算捱到貿易戰完 有賺才放??

    回覆刪除
    回覆
    1. Dennis 兄,是的。
      小子只限注,買好正股,設左止賺位/止蝕位

      然而沒有孖展情況下,而6088 係因為貿易戰出事,不急於沽。
      另外10年來都未試過無孖展,已係防守式,因為用緊唔得駛的閒錢來玩。

      刪除