2018年5月12日 星期六

港人世代之爭, 小子三省吾身

小子寫BLOG 的題材其實係無咩題材, 純粹當日記有感而發, 最近都發覺自己劍走偏鋒, 但係未有空進行思想沉澱

直到星期5例行公事完畢後, 小子慣性三省吾身, 先睇下自己一個星期下來的言論同埋生活當中的思維, 究竟代表緊D咩. 特別係我奉行隨心所講, 並唔會理人地點睇, 但係自己必定會檢討自己言行同自己內心思維一唔一致, 因為自己思路走歪左的後果係會令到自己行錯好多路, 要用更多時間去糾正; 做人如是, 投資如是. 因為人生要負責的人, 只有自己

經過一輪反覆思量, 其實點解我會鼓吹一個人買港樓呢? 其原因如下:

香港80後回歸後青年對自己身份沒有一個認同. 究竟我地係香港人? 定係中國人? 面對中國急速起飛, 香港青年的機會, 無可否認, 對某族群來講, 愈來愈少

幾條片入面, 有人番前海創業, 搵到機會, 平淡地講香港愈來變得愈單一化
但係同時間, 好多苦無出路的青年人, 不理後果地搞抗爭

叉開少少來講, 小子碩士的教授, 及有D做生意的朋友, 已表明唔請香港大學的畢業生, 呢樣野小子係非常之震撼, 當中原因大家都明白, 特別係如果內地業務佔比重的公司更加如是

但另一方面, 唔係創業成功者, 其實所面對的唔係財自咁簡單, 直頭係一個身份的認同問題

香港從來都唔係一個國家, 只係一個城市, 民眾慣左係有英國係樓上, 1984年英國放棄香港, 1997年回歸, 到呢家20年, 香港人都係搵緊一個身份的認同

至於經濟方面, 面對大陸精英搶佔就業, 輸入150基層佔公屋, 不少香港青年呢下面對的問題非單單只係錢, 而係佢地想上流, 不能; 下流, 亦不能

有能者, 移民, 好似小子都有數不少的朋友, 呢幾年間都移左民, 而有睇BLOG 都知小子出身名校, 但係家庭環境草根, 其同學一早已有兩至三本外國護照在手, 呢班同學當然係有自己的退路, 所以無咩顧慮

三省吾身, 小子認為呢家港青係面對緊係: 究竟做一個真正的中國人? 在香港呢個城市扎根, 陪怪獸家長谷爆子女, 但面對的就係下一代"可能" 中層機會都欠奉; 定係出走他方, 做第二個國家的公民同埋俾個悠閒點的生活俾自己呢?

呢樣野, 80/90/00後各有不同考量, 亦都因為唔同財政狀況而唔同考量, 投資移民計, 英國PASSPORT 要GBP 2M, 加拿大CAD 1M 左右; 如果用技術移民, 就要計分, 但最後都係生活問題, 去到個邊搵工如何? 生活如何?  面對對面都難搵工的情況下, 留港? 應該點做先可以唔好俾國內人材錢財的洪流浸死?

呢10年, 20年, 都係香港新生代尋找自我認同身份, 並落注的時間; 走的走, 留的留; 再下一代, 已沒有香港人, 只有中國人同埋在美/加/澳/英的中國華橋

小子鼓勵人落注, 係認為是時候用資產, 用腳, 去為自己的將來做一個決定

小子係認為硬資產應留香港, 最尾個段片 "居留權" 入面個幾個人講得好好, 本英國護照都係買個保險. 今時今日, 本護照極可能變左係香港的硬資產

是以回應番風中兄, 點解CP 值低, D人都買港樓? 會唔會係呢個因素在作崇? 同時間, 國內富二都係積極地尋找身份的認同, 做一個中國深圳市人, 定係做中國香港人

小子認為, 香港年青人要客觀認識下中國的進步及改善的速度, 無錯, 中國係一黨專政, 法治無香港咁開放, 亦唔係一個行普通法的地方; 最總有一天, 中國呢幾方面係會慢慢追上, 同國際接軌
但係呢樣野發生之前, 香港經營100年的法治, 金融中心的金招牌, 係上海自貿區, 前海自貿區, 海南保稅區都係取代唔到, 亦係中國政府的計劃的一部份. 無可避免, 那行業方面, 零售, 物流係會俾海南保稅區, 同埋深圳鹽田港取代 (YICT其實TEU 已超HIT), 港青, 特別係為人父母者, 要好好思考下, 自己應該如何設局, 幫助自己小朋友去發展

* 注, 呢篇由頭打到尾都無一粒字係粗口, 因為粗口破壞左呢篇文的氣氛













16 則留言:

  1. 非常沉重,但是是现實。

    請請問小子兄會如何面對?

    回覆刪除
  2. 我已用腳投票
    呢家好似多內耗,只係一個過程
    等大家歸邊之後,才有真發展

    呢個係最差的年代,亦都係最好的年代

    回覆刪除
    回覆
    1. 用腳技票,係指離開香港?

      刪除
  3. 我自己係中資做野都好有感受..阿爺需要香港, 但唔需要香港人

    回覆刪除
    回覆
    1. ps. 其實我反而覺得呢篇野要多d粗口先岩個tune hahaha

      刪除
  4. 小子兄分析深入獨到,一讚!
    我同意買香港樓某程度是一種身份認同,就如小子兄說的:"係認為是時候用資產, 用腳, 去為自己的將來做一個決定....."事實上,有一間自住樓,歸屬感也完全不同,對很多人來說確實是一種表態。
    可是對我自己來說(其實是自己提醒自己),盲目追求安全感或所謂身份認同,往往會失去理性判斷,也局限了自己的目光。香港一向都是殖民地,只不過以前是較開明的英國,現在是較專制的強國罷了。上一代或上二代的人,也很少說甚麼身份認同,擇木而棲,更加靈活多變,地球並不大,天涯何處不是家。
    對我來說,甚麼愛國愛港本身就是一個偽名題,甚麼是國?甚麼是港?這一片土地?這一片人民?這一片文化?對不起,對人民人不好的政權,我不愛;被污染的土地,我不愛;人云亦云又素不相識的港豬,我不愛......我只愛我認為值得愛的,包括親人、朋友,以個體為單位,這些才是我所認識的、值得愛的。這些才是身份認同的來源。

    回覆刪除
    回覆
    1. 同意風兄的講法
      小子留了一注腳:硬資產留在香港
      人,可以天空海闊任鳥飛。

      刪除
  5. 就如足球賽事有主場客場
    主埸是有共同信念的走在一起,贏左一齊笑、輸左一齊哭,一同經歷得與失
    客場就是對手陣營,作客就是贏了也不敢大聲說,也鮮有反客為主的時候
    至於時常主客兩邊走的,一般稱為「勝利球迷」
    (利申:有三十年歷史的利迷)

    回覆刪除
    回覆
    1. 暫時決定主場還是中國
      但若小兒想另有發展,那當順其自然

      刪除
  6. 第一次留言, 我就覺得一層自住係香港生活係必須, 貴都無計

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝ed 兄留言
      小子認為若果肯定在香港落地生根發展的話,一間(祖屋)係必須

      然而若自視為過客的話,那只雖租便可
      Reits 6% 而樓2% 都無;計回報其實有值得檢討的地方

      刪除
    2. 同埋亦可將自己個盤的回報maximize

      刪除
  7. 小子兄呢篇發人心省。我都覺你有時投資港樓係混雜左情感因素,原因原來在此。

    根想留在香港, 惟有用錢投票, 留低間祖屋。不過有祖屋之後,我就會睇返回報投資其他野 (奈何今年黎講, 全部港樓既組合回報先最高...)

    回覆刪除
  8. 快兄這篇文章令小弟很感觸。小弟第一份工的老外頂頭上司對小弟照顧有加,他回老家後,有一次回港仲約我食飯。那天的飯局,他告訴小弟,他請我的時候以為我是內地人。小弟第一份工已是十幾年前,那時已傾向請內地人。現在這個行頭已經絕少請本地的JUNIOR。
    他還對我說,我是他整個工作生涯中(當時他已經近退休了),其中兩位最好的JUNIOR之一(當然,上司修為極高,這絕對是客套客)。查實小弟除了態度好,任勞任怨,隨傳隨到,打得鬧得外,著實一無是處。恰恰"態度好,任勞任怨,隨傳隨到,打得鬧得"這些最無乜用的優點,就是最討人歡心的,最能一美棄三醜的,但這也恐怕是港青現時最缺的。態度好肯上進的港青上流雖難,仍未無望,因為很多本地對手已放棄競爭了。當然以前的天花板,已經逐步下降到中高層了,這是無可奈何的事實。
    香港是全中國內地在可見的將來唯一的國際金融中心,也是全中國人除移民他國外,最想進駐的地方。有位高人話,"香港是一個古羅馬鬥獸場,從來都是競爭力最高的人才能居住,想在"鬥獸場"中生活,仲要諗住HEA,仲要有優質生活,是緣木求魚。"更遺憾的是,香港只是一個城市,不像其他國家一樣,首都混不下去,可以返去鄉下或小城市過活。買樓也許如師兄所言,至少有份認同,同有塊瓦遮頭。

    回覆刪除
    回覆
    1. 三人行兄的回覆更令我感觸二十萬分 (真係二十萬分)
      以前做會計奴才死砌爛砌, 任勞任怨任吊都係得雞碎咁多 (當時做HIT對住好多大陸同事, 已知會計行業已俾人攻陷左)

      5年前轉過來FAMILY OFFICE,好少少, 啱自己PACING, 但人工如果好似外間咁睇, 幾十皮一個月, 日日食好西, 咁就諗多左了

      其實呢家好多80後港青都係SO & SO, 搵埋供埋樓都所淨無幾, 難以同大陸新移民爭一日之長短, 更甚者小子認為下一代其實勝負已分

      我記得老細舊年同我講, 你個PAY都相比出面COMPETITIVE, 應該係全公司最高個幾個MANAGER GRADE (其實樓上咪得你同GM), 不過職場無謂玩踢爆, 老細盡FIGHT 我係睇到, 可惜RESULT未必係如你所想

      感恩係老細有時對住我有MUTUAL RESPECT 先可以行落去, 佢有一句我BUY, 香港人唔幫番香港人, 講不過去; 成為我仲留係度的動力. 呢個BLOG我俾過一個舊同事. 其實舊同事S 成日問點解你仲留係度, 呢家我寫出來, 開估俾佢睇

      如果無呢個動力, 面對個班ON9 仔 (或者將來小子打莊)我真係會SORT OUT 佢地, 以今時今日小子的知識, 同埋RESEARCH SKILLS + 睇書的SPEEDING, 正常一個勤力人都未必追到, 唔好話好似大陸L 咁L7懶, 9吹當食飯

      留下來, 諗遠少少, 如果可以, 加多D香港人在呢個圈子, 免俾人FOUL OUT都係一件樂見的事

      刪除