2018年11月30日 星期五

中一隻10倍股的難度

呢篇文寫得實在太好, 小子不得不原封不動COPY 下來

承下文, 小子睇到要中一隻10倍股, 要有以下質素

1) 2% 的機率, 5CM的深度, 並唔係"任何人"都輕易做到

2) 時間 (10年), 2008 年到2018年

3) 無啦啦由DIVIDEND STOCK 轉身到VALUE STOCK, MARKET 重新更新估值

4) 穩定派息或其他因素能吸引到投資者長渣

5) 經濟發展或其他外在因素 (如手機更換潮, 造就2018, 2382; 10年前IPHONE PLAN造就315, 開賭造就27, 等等)

實業家作風, 乃係保障股東唔會呃你錢, 供股, 合股以偷走/震走股東以自肥

投資, 要計expected value, 假設2% 中, 98% 唔中的話, 條數係

2% x 1000% + 98% x 3% (假設買錯都有3% 實在太GENEROUS)

= 20.0294%

如果3% 變做0%?, -50%?

當然一個sophisticated investor 會避到98% 中間的某%

而2% 中間要做幾多功夫? 實在係辛苦錢來的.

By the way, 茅台GP 成90%以上, NP 40% 以上, 有BARRIERS OF ENTRY, 有政策, 有ORGANIC GROWTH;
實在係一隻不可多得的股票, 拍一拍五糧液同埋老窖便知龍與蟲 (WLY 70%, Laojiao 30% GP; WLY 30%/Laojian 28% NP)

小子做過全球BEVERAGE 的MAJOR PLAYERS 的COMPARISON, 600158 實在係超班馬,  同Diageo, Coca Cola, Anheuser Bush (雖然酒同soft drinks 係唔同睇法), 對比上來一D都唔失禮 (唔好講SUNTORY 個D唔入流)

https://hk.news.yahoo.com/%E6%96%B0%E8%81%9E%E9%BB%9E%E8%A9%95-%E5%AE%B6%E4%B8%89%E9%9A%BB%E5%8D%81%E5%80%8D%E8%82%A1-191900426.html

【新聞點評】一家三隻十倍股

據說,每個「價值投資者」都有一個小目標,就是在茫茫股海起碼敲中幾隻「十年十倍股」。這有幾難?按最新數據,港股2000多隻股票,不足30隻在過往10年累漲10倍或以上,粗略計算「命中率」僅約2%;而且就算眼光神準,也要有耐性和實力「揸夠10年」才可盡享升幅。維他奶(00345)中期業績理想,刺激股價飆升逾30%,並正式晉身「十年十倍股」,同期升幅勁過「大A神股」茅台(600519.SH);連同大家樂(00341)和大快活(00052),羅桂祥家族已產生三隻「十年十倍股」,不知是家教好抑或風水好。

維他奶股價升幅勁過茅台
截至9月底上半年度,維他奶營業額和純利分別按年增長22%及30%,不但令市場驚喜,該公司也罕有地在業績報告坦言「超出了內部增長目標」,尤其是考慮到其近年經營表現已有顯著增長基礎。業績公布後,維他奶股價在短短幾日內急飆超過30%,由24.8元漲至最高32.7元,再創歷史新高。按昨日收市價31.7元計,較10年前(2.88元)剛好累漲10倍,躋身目前不足30隻「十年十倍股」之一。
或曰,香港股市有百幾年歷史,隨着經濟發展加上通脹,部分公司市值增升豈止百倍,「十倍股」有何稀奇?但若把時間規限為10年,那便意味着每年複合升幅最少要有25%,且未計股息回報,絕對不簡單(股神畢非德多年來投資連同股息的複合回報約為20%)。
作為比較,近年備受熱捧、被譽為「大A第一神股」的茅台,同期(過去10年)漲幅亦「僅」約8倍。換個講法,若有人在2008年11月底用100萬元買入維他奶,並持有至今,單計賬面市值已升至逾1000萬元,實屬罕有跑贏買樓(不計槓桿)的投資項目;尤須注意,維他奶向來是一隻派息率不俗兼穩定的股票,所以若計及這10年來股息,回報更加和味。

維他奶近來業績與股價皆凌厲,背後有兩大原因。首先,正如筆者兩年多前(2016年1月)在〈維他奶北耕25年終收成〉一文指出,該公司早自1990年初北上開拓內地市場,受口味差異(內地人愛飲牛奶多於豆奶)和假貨泛濫等因素影響,默默苦捱超過20年,期間幾乎「只見投入不見回報」,頗為洩氣;直到最近兩三年,一方面內地愈來愈多人注重健康而飲豆奶,同時當地正貨意識逐漸確立,再加上維他奶經過多年征討已搭通全國銷售網絡,豆奶業務開始結出果實。
其次,亦如筆者今年6月在〈維檸無端端爆紅〉一文指出,維他奶旗下「維他檸檬茶」自去年起在神州大地無端端走紅,讓很多人「飲上癮」,特別是受到年輕人群體熱愛,還笑謂「維他檸檬茶,爽過吸大麻」,該款產品擊敗了可口可樂、王老吉等強敵, 成為當今全國No.1暢銷飲品,為維他奶業績帶來意外驚喜。更甚者,內地部分人對「維檸」上癮後,覺得這公司大有前途,進而考慮買入其股票(像畢非德買可口可樂股票),維他奶因獲「北水」青睞,股價受追捧。

大家樂大快活同具實業家風
維他奶由羅桂祥於1940年創辦,其兩名弟弟羅騰祥及羅芳祥(人稱「八叔」和「九叔」)也在該公司工作多年,直到1968年和1972年分別自立門戶,成立了大家樂和大快活。上文提到「十年十倍股」十分罕見,但早在維他奶之前,該兩大快餐店集團已曾進身這個尊貴俱樂部,大家樂從2000年10月到2010年10月,股價由1.4元升至17元;大家活則從2002年8月到2012年8月,股價由1元升至15元。一隻「十年十倍股」已難遇上,羅氏家族卻產生了3隻,簡直像古代「一門三進士,四世五尚書」般罕見。

羅氏是否家山風水特別好,那可不得而知;不過觀乎該三家公司多年來發展,也能馬後炮地總結出一些共通點。首先,固然三家公司皆有實業家風,注重穩打穩紮、長遠耕耘,提供價廉物美產品或服務。其次,三方均選擇了大眾消費行業,充分受惠於過往幾十年香港和內地消費市場相繼起飛。此外,它們都能做到「穩健中不忘創新」,肯改肯變,不會一味「食老本」,例如維他奶率先由玻璃樽轉為更方便大量銷售的錫紙包裝,又增加鈣思寶等產品線,以及從早期便北上開拓內地市場;大家樂與大快活則分別開設意粉屋等副線以及引入即磨咖啡,又首創「快餐店打邊爐」。

最後,這三家公司多年來有順有逆,共同特色是在逆境不會「跌得太低」,避免迷失方向或者焦急浮躁,總能咬緊牙關默默捱過低潮期。例如維他奶歷經早期北上折戟及1995年「酸奶」危機(深圳廠房出問題令部分產品變酸,被迫全面停產數月及回收1300萬包飲品);大家樂在美國創立「滿洲鑊」連鎖餐廳連年虧損;大快活則曾長期活於大家樂的陰影下;但到最後,三家公司在逆境中都可守得住,不致兵敗如山倒,並能積蓄實力待日後再起。這種「抗逆力」,或許正是「十年十倍股」必備元素之一,事關能在10年間身價猛漲10倍,通常是從低潮期或迷茫期起步。
雖云「將相本無種」,但正如買馬要睇血統,企業家特質不排除跟家族傳承有部分關係(羅騰祥女婿陳裕光創立的傳承學院可研究這課題);投資者若錯過了這3隻「十年十倍股」,則不妨留意羅氏家族幾時會搞第四家上市公司。

12 則留言:

  1. 搵到[十年十倍股]如同去城門河淘金一樣難... 在股場做到那10%贏家已經很難了... 上述乃股場毛蟹之見...

    回覆刪除
  2. 完全同意,自問係股市打滾咗十幾年,都算賺錢.但比起自住層樓升值.股市付出時間同回報,真係比唔上.如果我無記錯,我以前問過偉哥,佢啲物業升值所賺重多過股票.

    回覆刪除
    回覆
    1. 有時真係會問,搞咁多野做嘜?
      明知銀紙會貶值,借錢買件磚頭等等等就搞掂!

      刪除
    2. 咁買樓發唔到達呢個係真
      但用來抗通漲就一流

      如果100萬起家, 炒炒炒, 有料真係可以變50M, 比起買樓要食正10年20年大CYCLE, 又快又多
      所以兩者都要有SKILL SET, 唔可以齋玩死一樣

      刪除
    3. 快兄,1M > 50M,我諗有料+膽識+好好運先得.真係萬中無一.同意兩者有SKILL SET,我都唔會玩死一樣.以我自己為例,股市當初幫我快啲累積首期.但近10年,睇一啲身邊朋友,齋買樓,夠啦.自己把握唔到,無計.

      刪除
    4. 恆大, 融創, 迫貴園, H&H, 金利豐 (1--> 10), 宏安地產 等等大家覺得妖的, 都係有機會5倍, 10倍
      只不過唔SAFE, 報紙佬唔知, 無人報, 亦無人長渣

      唯獨345, 341,52,2018,2382 等等有人報上門來而已

      股票從來都係快上快落又得, 有眼光者, 長渣亦可
      投資物係死, 人係生

      刪除
    5. 快兄,可否透露閣下之股票投資佔你的資產多少?

      刪除
    6. 謝謝透露.我自己都諗緊未來點做一個合適資產配置.

      刪除
    7. 同埋TY兄, 我股票唔會長渣
      所以% 係無意思

      刪除
  3. 一門三進士,四世五尚書,多謝文章分享~~~

    回覆刪除
  4. 通常人都會分散投資,就算買中一隻10倍股,增長率好勁,但銀碼未必太大,都成個投資組合增長更會再縮,除非你一注獨贏,但有几多人做?小弟不才,投資股票10年,最好表現是一眾房托股,808,778,823。反而用最多時間研究的股份,表現worse 好多。真慚愧!

    回覆刪除