2017年6月26日 星期一

路隨心境轉

個世界已經唔同咗——所謂嘅「財務自由」
http://www.vjmedia.com.hk/articles/2017/05/10/159341/%e5%80%8b%e4%b8%96%e7%95%8c%e5%b7%b2%e7%b6%93%e5%94%94%e5%90%8c%e5%92%97-%e6%89%80%e8%ac%82%e5%98%85%e3%80%8c%e8%b2%a1%e5%8b%99%e8%87%aa%e7%94%b1%e3%80%8d/ 

1. 「財務自由」呢個詞語喺十年前大行其道,人人侃侃而談,達成嘅方法無非係靠股票或者靠物業。呢兩個係最傳統嘅積累財富方法,基本上幾百年來無非如此。好多醫生有所謂「月球人」(月入一球)或者「星球人」(每星期收入一球)之說,有醫生朋友話,其實都係靠炒舖買舖放租,即係本質上都係物業。

2. 但係呢種講法喺近十年係有慢慢退卻之勢。或者應該話,因為今日購置資產嘅門檻實在太高,以往大力鼓吹要「買資產」嘅對象,門檻高咗好多,對絕大部份人嚟講,成為咗空談。你話人點解唔十年前買樓,係毫無意義,因為對好多後生仔嚟講,「十年前我係中學生」!
而樓市係一個循環嚟,經濟循環呢一點相信無人有爭議。喺連升咗十幾年(嚴格而言係由 2003沙士後開始升到今日),今時今日嘅香港樓市仲有幾大投資價值?回顧歷史,八十年代開始嘅樓市「必升」之勢,一方面係因為賣地受限(大陸驚英殖「賣晒」香港嘅地),另一方面係因為香港仍然受惠於「全球流動資金」嘅便利,令「四方財」依然可以維持香港嘅高地價。但係一方面經濟周期喺未來五年逆轉嘅機會提高(連升三十年點都難過升二十年然後跌掛?),另一方面香港嘅角色喺全球化之下似乎會轉淡,香港樓市會否依然堅挺,係一個好大嘅問號。

3. 當然,咁你話買深圳樓,大陸樓。呢點我係無異議,本質同你去買外國樓,毫無分別。只不過管理成本,了解法規等等,亦都係成本所在。係值嘅,不過要辛苦先得世間財,唔似得你去買香港樓乾手淨腳。有人話諸如日本等地嘅樓,首先「炒」唔起,其次就算放租,回報率同管理都相對麻煩,有人會認為係得不償失。買大陸樓,熟法規,熟管理,往來頻繁者,值得做,但總體嚟講,你必須要清楚了解你買緊嘅嘢嘅當地法規係乜。
 
4. 總體而言,我認為今日大力提倡買樓嘅上一輩人,係根本唔明白今日全球環境,同埋一種席捲全球嘅「年青人苦悶」。全球嘅資產都上升得好緊要,就好似曹仁超當年講嘅「發達容易搵食難」,你揸住幾層樓,當然覺得大家都應該要買樓先可以財務自由,但係對年輕人黎講,而家首期係講緊二百萬港紙,但你每個月儲到嘅錢可能只係幾千蚊,甚至幾百蚊(租金、飲食、交通)。就係因為呢種矛盾,先出現咁多不接地氣嘅「去少幾次日本就買到樓」,請問當你年入只係二十零萬時,你點樣「儲幾年」就儲到二百萬返嚟呢?做槓杆,風險極高,如上所述,資產價格逆轉隨時會出現,到時未得其利先蒙其害。

5. 對於而家嘅年青人嚟講,「財務自動自由」已經唔再吸引,應該話就算吸引,都知道係一件無可能嘅事,等如我同你講「如果你買到塊大地皮起『新太古城』你咪賺到幾百億囉」咁,係「啱」呀,但有意義咩?喺全球化之下,「資產錢搵錢」係王道,真,但要賺得到第一桶金,所需嘅運氣、眼光、技術比以往高咗好多(穿膠花 vs 研發革命性電動汽車)。因此以資產錢搵錢呢回事,只能當係資料提供,對於現今普遍三十五歲以下人士,係毫無意義。對佢哋嚟講,一種「多元技能」或者更加吸引,一種「無論點都搵到食」嘅「多元身份」更加可以確保佢哋嘅生計乃至生活。以往你可以打死一份牛工,「好勤力」然後買樓上車保平安,今日你打死一份牛工,年年都「共盜時艱」無償加班無人工加,然後買唔到樓打死成世工。所以「傳統智慧」一早已經不適用。反而提倡一種更闊嘅「技能表」可能更加實際。

小子睇完之後, 腦海中浮現出呢句句子:

山不轉路轉、路不轉人轉、人不轉心轉、心不轉念轉、轉心轉念
1.  小子及作者都係一個80後. 現今年輕一代 (其實我地30開外都不算年輕了), 真係唔好偏聽, 唔好太過依賴某一份"報紙"所講的"故事". 好簡單, 就算係星球人, 係大醫生, 佢地用哂所有時間係佢地的事業上, 係會俾身邊人呃Q哂佢地D錢的. 直觀地如果我係星球人, 我就可以買樓,可以無憂, 根本係一個不負責任的思維. You act what you think, you are what you think. 雖然資產係貴左, 但係物業並不是唯一一個可以脫貧的方法, 只是其一, 不是唯一; 多動腦筋, 自有出路

買收息股, 買外國樓, 做一盤生意等等......太多太多方法了

2. 買資產門檻高. 其實2008 跌左20%, 2012-13 曾特首出SSD又單月跌左10-15%, 點解作者無買呢? 係咩原因? 90/00後暫且不說, 80後無買樓係個人選擇, 並非不能買也 . 今天如果你唔駛我俾15% DSD 加埋上到會, 我絕對會買, 只不過我呢家無錢, 我窮. 所以要搵方法搵多D錢. (不過小子的樓佔比太多, 都會HOLD一HOLD, 樓係好難賣得出, 所以唔可以HOLD太多)


而作者呢? 會否又係等下先, 睇下先?

另外作者話香港角色會轉差, 真係要去睇下一帶一路攪咩東東了. 香港係聚財的好地方, 係中國的瑞士, 咁X多大陸人來香港生仔, 發展事業....有眼見....與其係度嘈, 不如把握當下機遇. 未來大陸人打莊就一定, 但係係唔係因為人地打莊就放棄上進呢?

3. 你地走去買大陸樓/外國樓又咪又恰9人地D窮鬼? 好似大陸人恰香港人咁, 還有資格嘈先好笑.......最了解的香港唔去買, 夾硬要隔山買牛, 輸係應該, 贏係好彩

4. 第一, 買低過400萬樓, 係可以做9成按揭, 40萬加9萬厘印4萬經紀佣, 一共53萬. 係200萬的1/4. 先求知, 再投資. 
第二, 叫你去少D日本, 係準備子彈, 到時機到來的時候可以買. 你一日唔肯捱, 係要洗9哂D錢, 明天SARS 來到, 淘大花園60萬一間, 你地都係無能力買
社會係好撚現實, 有得必有失, 今天你繼續去旅行, 機會到來你都係無撚可能把握到
或者你會話有L排等....但好簡單....2018 跌到82蚊你有無錢買? 敢唔敢買? 呢家96蚊...20%了.

其實香港遍地黃金, 亦都遍地屍骸, 心念不轉, 永遠都係困左係死胡同中.
千里之行, 始於足下 (90/00 後要開始儲蓄, 機會一到, 世界便是你們的)

5. 我相信呢家同以前比, 係少左機會小富, 但自怨自艾並不能幫助什麼. 李超人都係要智勇双全加運氣先可以有今日的成就. 
201X年有馬雲, 馬化騰, MARK 哥 (朱克伯格), SNAPCHAT, 香港衰衰地都有個GOGO VAN.....今天係無機會嗎? 是沒有你的機會, 唔係無機會.

90後情侶的創業路 揭盈利700萬元的秘訣【有片】
https://topick.hket.com/article/1834064/90%E5%BE%8C%E6%83%85%E4%BE%B6%E7%9A%84%E5%89%B5%E6%A5%AD%E8%B7%AF%E3%80%80%E6%8F%AD%E7%9B%88%E5%88%A9700%E8%90%AC%E5%85%83%E7%9A%84%E7%A7%98%E8%A8%A3%E3%80%90%E6%9C%89%E7%89%87%E3%80%91 

沒有留言:

張貼留言