2018年11月26日 星期一

點解上一代咁熱愛買樓?

剛剛睇到TAM 兄的BLOG 講起"點解要買樓"

就小子對於廢中/廢老 (因為做FUND 見得太多呢類人), 可以集合下佢地的原因, 以分享:

1. 中國人的安全感, 樓已係不可以用"錢"去量度, 有土斯有財乃係根深蒂固

2. 金融世界, 雷曼後, 幾多人已不信銀行, FULL PAY 買樓看似白痴, 但對於經過金融大劫之洗禮的廢中/廢老, 乃係安全之至, 自用投資兩相宜; 於在UBS的USD 5M 都係對於佢地來講係閒錢, 基本上, OLD MONEY唔會將SUBSTANTIAL 錢放在銀行, 自2008年已開始對銀行/BANKER 呢類生物, 永不相信
 
3. 只有租不出的價, 無租不出的樓. 債可以DEFAULT, 可以DEFER PAYMENT, 及至HAIRCUT; 相比之下, 租霸及唔交租者, 極少

4. HIGH YIELD CORP ACT/DEFAULT的話, 要HAIRCUT, 但係樓, 係唔會無啦啦無左本金 (講緊被迫MARK TO MARKET)
BANCO POPULAR 一夜之間所有COCOS 歸零, 買COCO 收7%? 對於大散來講, 已怕怕.
早幾日去BANK 度, D 大散話d債點解跌到65....瀨哂屎咁狂吊個BOND SPECIALIST (講真, 佢地識又點? 間公司要DEFAULT, 有心人裝無心人而已, 幾多OFF BALANCE SHEET EVENT/FINANCING, 連佢地的AUDITOR都未必知, 散戶又點會知?)

要明白, 債實在認真睇係好覆雜, 可以死左都唔知咩事

對於好多OLD MONEY來講, 發達係靠80-00 年ECONOMY起飛, 對於投資, 他們哪怕手持USD 20M, 都係初哥


5. 係大陸人狂買港樓下, 似乎一間樓, 留俾子女係變成好多家長心中的TO DO LIST, 亦都解釋左點解新樓咁貴D人都買, 無他, 放低DOWNPAYMENT, 等子女成長後, 便FULL PAY.

0年新樓, 到子女大個後便啱啱到賞味期限
對於壯年的朋友來說, 係痴綫; 對於40-60的朋友來講, 合理.

當然會話加息云云, 但係2.375% 相比起以前22%, 係低到無朋友 (從上一代PRESPECTIVE來講)

或者做下SAMPLING, 上下BABY KINGDOM 睇下有幾多家長已經幫緊佢地的小朋友做緊呢樣野?

6. FOMO. 有幾多人2009年-2013年落車, 到呢家已經追唔到個價, 回頭已是百年身. CRITICAL MASS 已成. 還敢沽? 輸左俾人怨一世呢個BURDEN唔係咁多人食得起, 特別係自住一間的家庭, 令到盤源極速減少

7. 通漲. 食個翠華都30 加到60, 錢在銀行基本防守係必要, 但太多的話, 還是要做YIELD ENHANCEMENT, 否則放在銀行也是坐食山崩, 是通漲偷了你的錢, 不是RM.

8. 買收息股? 5號, 8號 記憶猶新 (對於佢地來講, 8號仔=收息股TRAP). 未計其他BLUE CHIP? 330, 27, 1928, 2018, 2382, 1177, 992.....不勝杖舉


34 則留言:

  1. 樓會跟通脹升,股票未必會,可能都係寧買樓、不買股的原因,買會跟通脹的股,又未必追到港樓既升輻。
    但TAM兄既分析亦不無道理。自住樓是必須的,所以都真係有剛性需求,而且樓跌就「唔見哂啲剛性需要」,其實係唔見咗炒家吧?用家貪心,可能仲想等再跌多啲先。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咦,原來搶到沙發XD 今日有啲運

      刪除
    2. 買/唔買都有其道理
      了解買家/唔買的人的心理才是最有趣的課題

      汪總話齋, 買有風險, 不買也有風險
      小子: 買有道理, 不買也有道理; 最緊要知自己為何買/不買, 認清UP/DOWNSIDE, 知道自己做緊咩就可以

      刪除
  2. 說你知點解多上年齡的人多數買樓發達 ?
    因為以前(三十年前)想投資, 只可以買物業、外幣或股票, 而黃金當時十年變爛銅, 債就在香港唔流行、REITS 沒出生 !

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以我身邊的人多數是有多間物業的人 !

      刪除
    2. 上一代人買樓唔會計回報幾多, 現金流幾多, 而是計手上有幾多錢和供唔供得起 !
      依家的人就諗太多又計太多, 所以好多人都錯失機會 !

      刪除
    3. 依家的人就諗太多又計太多, 所以好多人都錯失機會 !
      正解....

      刪除
    4. 橫掂銀紙早晚都會變廢紙,真係無謂諗太多...

      刪除
  3. 以為有機會沙發,結果已經是沙發旁的沙地旁的茶座!先打咭,再留言。

    回覆刪除
    回覆
    1. 作者已經移除這則留言。

      刪除
    2. //早幾日去BANK 度, D 大散話d債點解跌到65....瀨哂屎咁狂吊個BOND SPECIALIST (講真, 佢地識又點? 間公司要DEFAULT, 有心人裝無心人而已, 幾多OFF BALANCE SHEET EVENT/FINANCING, 連佢地的AUDITOR都未必知, 散戶又點會知?)

      OFF BALANCE SHEET EVENT/FINANCING這點小弟在皮老闆谷中有談過。天下烏鴉一樣黑。當PROFESSIONAL MANAGEMENT的目標是股價升,將STOCK OPTION在股市中GOOD水,是否有足所有動機去用盡各種可能OFF BALANCE SHEET EVENT/FINANCING,甚至造數呢? 市場用最黑的角度去買中資企業,所以好難再黑。但市場用純白的角度去買歐美跨國企業,會否終有一天又發覺出現又有黑天鵝系統風險呢?已有不少日企玩玩下玩唔掂出事了。美國仲有間通用XX,債券已跌到高息債水平,會否出事又係要等時間驗證。不是說高手會出事,事實高手個盤有20條值有事的機率低,老散要小心風險比想像中高。(上述純粹是債盲對市場風險的看法)

      刪除
    3. 三兄, 啱啱先同投行RM 食飯, 講起GE
      賣唔到野真係等收皮
      出太多PERPS (入EQUITY),睇DEBT RATIO 睇唔到, 因為入EQUITY, 計DEBT/EQUITY 齋睇% 仲以為健康左添.....
      不過大散會睇都難, 仲要識睇, 仲要睇得明, 仲要問.....仲要肯郁手止蝕...

      會唔會對佢地的要求多左少少?
      就算係FAMILY FUND又如何? NOT MY MONEY, AGENCY ISSUE STILL EXISTS

      刪除
    4. 哈哈,快兄最後一句讓我想起呂生炒燶鄭氏基金,俾鄭小姐踢出門口。炒輸左Fmaily Fund似乎不是遙遠的事。今天美國又出黑天鵝,又有多少位呂生呢?

      刪除
    5. 所以話, 做老細都要同員工有INTEREST ALIGNMENT
      呢方面, 新生代老細 (90後) 係做得非常之好

      刪除
  4. //Babykingdom

    對BK班盲毛C9(其實多數港豬都係),買樓收租係最 brainlessly 幾乎穩賺的投資,無需技巧,CP值甚高。無錯,做收租仔的即時回報唔高,大約2-3厘,但層樓供到半新不舊時,其產出就應該頗為可觀了。

    回覆刪除
  5. 快兄,第一次留言,請教閣下是否開定一張沒有抬頭的支票給AA?然後到簽PROV. S&P才轉錢至戶口?

    回覆刪除
  6. 睇完TAM兄最近有關買唔買樓兩編文章,同閣下之文章.其實現在呢刻買同唔買都各有觀點,但重點都係大家點睇未來香港樓市.坦白講,我亦時常思考此問題,心諗如果未來香港好似日本咁就大檸樂.快兄有冇諗過香港會同日本一様?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都在諗緊呢個問題, 中港澳會否有日似日本, 一樓供三代 ?
      有無人知, 點解日本當年會搞成咁樣, 而依家呢D樓房因為高遺產稅, 無人想接手 !

      刪除
    2. https://yamgroup2013.blogspot.com/2018/11/blog-post_44.html#comment-form

      果堆屋有部份因為稅務問題,先要平價賣。

      例如遺產稅,原屋主係經濟火紅之年代代買屋,假如當原屋主離世,就要用返果個貴價計個稅,於是⋯⋯

      刪除
    3. 暫不看稅務問題,其實我覺得TAM兄重點係concern政治環境惡化令香港價值變差,而家樓價之高唔justify呢刻看買,因有其他更好的投資.我唔知香港日後會點,但我都擔心香港發展已到頂,若果好似日本80年代咁,香港未來幾十年都跌就慘.

      刪除
    4. 我就係想知中港將來的發展去選投資, 所以也參考其他的方法去得知, 如李居明的運程書和Martin Amstrong 的電腦程式預測 !
      自己唔識預測的野, 就要去睇其他人的預測 !
      李居明預測2024年後, 中港物業會升到你買唔起, 而Martin Amstrong預測, 中國在2032年後會領導全世界 ! 信不信由你 :)

      刪除
    5. 太過多假設實在難以預測
      如果支爆香港又PK, 你欠1000萬死同埋有1000萬股票,跌7成,又無就業, 難道又唔駛死?

      假設人地仆街而自己無事, 實在機率太低

      刪除
    6. 我就咁諗, 如果睇日本歷史, 唔好在[一樓供三代]時才撲入去買樓, 而個時是賣樓的時候 ! 因為乜都有升有跌的時候, 但就唔好選錯timing ! 要預計樓市的cycle比股市長好多 !

      刪除
    7. 其實呢家HKMA 唔俾你多借....個個都拎5成出來買, 都無PANIC SELL
      唔同1997年一個人可以借幾間
      不過唔代表唔可以跌, 只係持貨能力來講, 係比以為強大好多
      當然有個別朋友PROFIT TAKE, 但係15% DSD 又令到多樓人士連PROFIT TAKE的意願都無, 因為買番罰15%, 等同打85折賣, 咁不如坐係度收3% (CURRENT YIELD)算 (HISTORICAL YIELD 係10%+)

      刪除
    8. 我都明難以預測,但有時投資好買樓好無可避免要有些預測成份.當然係得香港生活當然想香港好!

      刪除
    9. TY 兄, 基本上所有人的決定都有預測成份. 細細個文科理科, 大個揀大學, 從商從醫, 轉工轉行都係有"預測"成份
      會否因噎廢食, 在樓上幾個決定實好少見
      即係: 會唔會因為會計唔好而唔讀PAC? 會唔會因為香港從商困難而決定唔讀BBA/MBA? 會否因為行業內部發展有限而轉行? (好多人還花錢進修多個MASTER添)
      再推前一步, 會否因為"預測"行業走下坡而"轉行"/"學新SKILLSET"? 敢講90%人都唔會

      既然大家咁多野"預測", 但係都唔行動; 而各大央行"狂印錢"係事實而非預測, 但卻有人選擇去短期預測D唔知咩的預測, 實在係難以理解.
      如果同一個人講, PLUM 下個月執笠, 你都一定會搵定工; 但係講到明銀紙狂印, 10年後銀紙供應大增 (實物資產升係書本上001), 你會否加快駛左D銀紙換番D實物?

      刪除
    10. 問題係而家樓價係咪reflect咗銀紙供應大增呢個factor.當然,我都覺得未來印銀紙係每次遇經濟問題政府唯一可行之方案.

      刪除
  7. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
    回覆
    1. 建議你唔好打機, 而多去研究: Risk Management

      刪除
  8. 我覺得今日信報高天佑已講左重點:

    「作為比較,近年備受熱捧、被譽為「大A第一神股」的茅台,同期(過去10年)漲幅亦「僅」約8倍。換個講法,若有人在2008年11月底用100萬元買入維他奶,並持有至今,單計賬面市值已升至逾1000萬元,實屬罕有跑贏買樓(不計槓桿)的投資項目;尤須注意,維他奶向來是一隻派息率不俗兼穩定的股票,所以若計及這10年來股息,回報更加和味。」

    其實所謂「上一代咁鍾意買樓」,係有少少"Survival bias",個sample base只計及而家仍然有錢投資既上一代;如果十年前開始,有十個人有錢投資,有五個買樓五個買股,到而家仍然有錢去投資既,好大機會就係買左樓既嗰一批。

    散戶能買中一隻十年升十倍既股,又hold到十年無take profit,已經唔簡單,但一減去槓桿(散戶有幾多人買股會用孖展?),仍然只能與買樓打個平手。而且你要記住,過去十年,相比類近香港既澳門同深圳,其實香港樓價係升得最慢。

    呢一個係「上一代」既親身感受。有時投資唔止係講理性,當你見住身邊個個有樓既朋友响呢十年間買左樓,升左值,生活安穏,你就會好想買樓。

    當然,下一個十年仲會唔會係咁?無人知。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實345 以前係10年都唔升, 係"收息股"
      呢家個VALUATION 係PRICE IN 增長股

      得罪講, 10年前敢講無人會"貼中" 345 會由收息股變為增長股
      除非你真係BUY & HOLD FOR VERY LONG TERM
      但係又會唔會一注獨贏維他奶呢? 現實上唔太LIKELY

      同700, 2018, 2382 由個位數HOLD到呢家一樣, 散戶能做到的, 10000個都唔知有無1個

      刪除
    2. 如果跟據日本樓市, 港樓將來10萬蚊1呎不是夢, 也是惡夢 !

      刪除